sobota, 6 kwietnia 2013

Kilka zastosowań szamponu z silikonem

Rasowe włosomaniaczki potępiają wszelkie silikonowe dodatki w szamponach, dopuszczając je tylko w niektórych odżywkach i serach do zabezpieczania końcówek. Ale co zrobić, jeśli przez przypadek kupimy szampon z tym składnikiem? O taką pomyłkę nie trudno, sama z resztą się niedawno nadziałam.


Robiąc zakupy, a nawet pisząc posta [O TEGO] nie byłam świadoma, jakiego bubla udało mi się zakupić. Skuszona pięknym nagietkiem na opakowaniu i niską ceną po prostu musiałam mieć ten szampon.
Bo oto w składzie mamy ekstrakt z nagietka, pantenol, łagodniejsza siostra SLSu, aż tu nagle Dimethicone -silikon i Polyquaterium 10 wzmacniający działanie tego trudno-zmywalnego silikonu.

Ale żeby nie było,  że popadam w paranoję oczywiście używam go do mycia włosów. Wiele szamponów z silikonami w swoim życiu używałam i mało kiedy narzekałam (na szczęście nie mam większych problemów ze skalpem i nie muszę nie wiadomo jak uważać na to co nakładam). Szampon nagietkowy z Green Pharmacy się u mnie jednak nie sprawdził, włosy są po nim oklapnięte i szybko się przetłuszczają. Dlatego zaczęłam szukać nowych zastosowań dla szamponu z silikonem, o to kilka moich pomysłów:

1. Do mycia włosów
No tak, w końcu to szampon więc czemu by go do mycia włosów nie użyć. Poza tym silikonów nie należy się bać, jeśli tylko pamiętamy o regularnym ich usuwaniu z włosów i skóry głowy. Jeśli niema się problemów z przetłuszczającymi włosami, ich wypadaniem, łupieżem lub ma się po prostu dużo grubych włosów, niema co siać panikę, taki szampon będzie jak znalazł.

 2. Do prania delikatnych tkanin
Jest to pomysł ściągnięty z BlondHairCare, pisała o nim już dawno i muszę przyznać, że jest to naprawdę świetny patent. Taki szampon jest dużo delikatniejszy od proszku, a dodatkowo silikon zabezpiecza włókna tkaniny.

3. Do mycia szczotki z naturalnego włosia
Moja szczotka, w przeciwieństwie do skalpu, polubiła mycie tym szamponem. Dzięki silikonowi włosie jest sztywniejsze, dzięki czemu lepiej rozczesuje włosy, jednocześnie zachowując swoją delikatność.



4. Do mycia pędzelków do makijażu
Moje pędzelki z włosiem syntetycznym po kąpieli w takim szamponie są czyste, miękkie i błyszczące. Te z włosia naturalnego zachowały swoją delikatność, nie straciły także na skuteczności i łatwości w malowaniu.

5. Do mycia skórzanych toreb i pasków
Jak dotąd pranie skórzanych torebek spędzało mi sen z powiek. Co tu zrobić by nie wysuszyć skóry, a jednocześnie dokładnie usunąć brud? Tak, ten szampon nadaje się idealnie. Rozcieńczony z wodą, dobrze zmywa zanieczyszczenia. Później tylko cienka warstwa tłuszczu lub wosku i torebka lśni jak nowa. Tak samo z paskami.

6. Czyszczenie butów
O tym już wspominałam TU. Szamponem można myć nie tylko skórzane buty.

Znacie jakieś inne zastosowania dla szamponów z silikonami?

Pozdrawiam,

post signature

12 komentarzy:

  1. No i jak tu ufać producentom? Szampon ziołowy, a w składzie silikony. To w końcu, co ma działać: nagietek czy silikon?! Dobrze, że o nim napisałaś, na pewno go nie kupię. Nie zniosłabym szybszego przetłuszczania się włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go więcej nie kupię, ale teraz przynajmniej wiem, żeby uważnie czytać składy zanim coś trafi do koszyka.

      Usuń
  2. Nie zwracam specjalnej uwagi na składy szamponów .. ale może czas zacząć .. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponoć po umyciu szamponem lustro nie powinno parować..

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie kupuję nic z GP od czasu olejku z papryką, który się u mnie nie sprawdził. Nie znałam zastosowań, wprawdzie myję pędzle szamponami, których nie lubię, ale nie sprawdzałam, czy mają silikon. Bardziej zwracam uwagę na detergenty.

    OdpowiedzUsuń
  5. A propo silikonów to dzisiaj w sklepie (Intermarche) zauważyłam małą tubkę z Joanny Argan Oil, zaciekawiła mnie, ale w składzie miała silikon i odłożyłam, ale w sumie do zabezpieczania końcówek może być dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie mam kilka takich szamponów z którymi nie wiem co zrobić. Dzięki za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny wpis, bo moja pomysłowość kończy się na myciu pędzli, a mam w szafce takiego delikwenta naszpikowanego silikonami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama takich szamponów z chęcią używam do mycia pędzli i właśnie do mycia butów :)

    Spróbuję też do prania, może będę zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie szampon który mi nie pasuje wykorzystuje do prania:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Spamu nie toleruję i wszystkie reklamy usuwam. A na blogi komentatorek chętnie zaglądam.