piątek, 29 marca 2013

Jak szybko umyć okna?



Idą święta. Nie ma zmiłuj, trzeba posprzątać i umyć okna. Dla wielu jest to czynność znienawidzona i przykry obowiązek.
Dzisiaj przedstawię Wam mój, szybki i tani sposób na dokładne umycie okien. I wierzcie mi, to działa, czyści okna dokładnie i szybko.

          Co potrzebujemy?         
Aby szybko umyć okna potrzebujemy:
  • Wiaderko
  • Gąbka
  • Ocet
  • Płyn do mycia naczyń
  • Woda
  • Sucha szmatka

Opcjonalnie:
  • Ściągaczka
  • Soda oczyszczona
  • Denaturat


          Przygotowanie           
Jak już mamy przygotowane potrzebne składniki, możemy przystąpić do dzieła.
Wiadro do połowy uzupełniamy ciepłą wodą, do niego dodajemy KROPLĘ płynu do mycia naczyń, kropla tyle wystarczy (choć dla wielu może się to wydać zaskakujące, ale płyn dodajemy tylko po to aby zmniejszyć napięcie powierzchniowe wody, większa ilość pozostawi na oknach jedynie smugi i wydłuży czas mycia okien, a tego nie chcemy- mamy być efektywni). Oprócz płynu dodajemy do pół szklanki octu. Mieszamy i zabieramy się za mycie okien. Ogólnie im większa gąbka tym szybciej idzie mycie. Wodę z okien możemy ściągnąć, co jest dobre przy naprawdę brudnych oknach, ale nie jest konieczne i wycieramy suchą szmatką.
Jeżeli chcemy by nasze okna były jeszcze bardziej błyszczące możemy spryskać je denaturatem i ponownie wytrzeć do sucha. I to wszystko nasze ona są czyste.

          A co z ramami?         
Ramy po zimie zasługują na trochę więcej uwagi, szczególnie jeśli kiedyś były białe. Tu, jeśli roztwór przygotowany do mycia szyb sobie nie poradzi, z pomocą przyjdzie soda. Mieszamy ją z wodą, tworząc papkę i delikatnie wcieramy w zabrudzone ramy. Następnie zmywamy wodą z octem i viola.

Sposób jest naprawdę szybki, skuteczni, tani, a przede wszystkim nie zanieczyszczamy środowiska toną detergentów.

A jakie są wasze sposoby na mycie okien? Ile czasu Wam to zajmuje?
 
Wesołego jajka J

post signature

7 komentarzy:

  1. U mnie jedno okno to jakieś 1,5h mycia. Nie dość, że są wielkie, to jeszcze podwójne, a o ramach nie wspomnę:/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię podobnie.
    Najpierw przemywam gąbką namoczoną w wodzie z płynem do mycia naczyń, a następnie przecieram na sucho.

    Po takim myciu, czasami, nalewam wody do butelki z rozpylaczem, dodaję trochę alkoholu i spryskuję tym szybę, a następnie wycieram na sucho.

    Ile czasu zajmuje mi mycie okien? 1,5 godziny/3 okna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na szczęście nie zajmuje się myciem okien, zwykle gotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym tak myła okna ale mój nos nie jest w stanie znieść zapachu octu nawet jeśli był używany kilka godzin wcześnie w rozcieńczonym stężeniu. Bardzo się nie lubią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia przyzwyczajenia, mój nos octu i amoniaku już nie czuje :-)

      Usuń
  5. Wypróbowałam różnych sposobów na mycie okien i żaden mi nie pasował.Teraz myję okna czystą wodą i zwykłą szmatką, używam bardzo dobrej ściągaczki i dobrej szmatki (która nie zostawia włókien) do wycierania w rogach. Umycie z zewnątrz 2 okien (wys 2m. szer. 3m) zajmuje mi ok. 15min.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli chodzi o sprzątanie, a w szczególności mycie okien, to ja staram robić to w możliwe jak najkrótszym czasie. Dlatego wybieram gotowe środki czystości. Jednak zadaje sobie trochę trudu, żeby wybrać te bardziej ekologiczne. Ostatnio jestem bardzo zadowolona z tego preparatu http://www.voigt.pl/pl/produkt/linia_produktow/1,profiline_eco_glass_vc_174,150

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Spamu nie toleruję i wszystkie reklamy usuwam. A na blogi komentatorek chętnie zaglądam.